LT | EN

Argentinietiškas tango pradedantiesiems

Pagal Susan August Brown į lietuvių kalbą vertė Saulius D., redagavo Virginija U.

Sveiki atvykę į argentinietišką tango

Argentinietiškas tango žavi šokėjus jau daugiau kaip 100 metų. Šokėjai ir žiūrovai jį myli už grožį, aistrą, dramą ir žavesį. Mokymasis šokti tango socialiai yra pagrįstas judesio improvizacija ir pagarba savo partneriui (-ei) bei greta ant parketo esantiems šokėjams. Argentinietiško tango esmė yra gyvenimas ir ypač – vyro ir moters santykiai. Viena geriausių tango mokytojų - Graciela Gonzales, - vadina šį šokį „trijų minučių meilės istorija". Čia trumpai apžvelgsime tango istoriją, ko tikėtis pamokose, įvairias socialiai šokamo tango rūšis, muziką bei tango etiketą. Taip pat įdėjau naudingų apibrėžimų, sąrašą pradedančiajam ir keletą internetinių nuorodų.

Tango vakar ir šiandien

Apie tikslią tango kilmę – tiek šokio, tiek paties žodžio – yra daug mitų bei nerašytų istorijų. Labiausiai paplitusi prielaida susijusi su tuo, kad devyniolikto amžiaus viduryje į Argentiną iš Afrikos buvo vežami vergai, kurie įtakojo vietinę kultūrą. Žodis „tango" savo kilme gali būti tiesiogiai afrikietiškas ir reikšti „uždara erdvė" ar „užimta žemė". Arba gal jį laivuose iš Afrikos vežami vergai perėmė iš portugalų kalbos (taigi ir iš lotynų kalbos veiksmažodžio tanguere- liesti). Kokia bebūtų jo kilmė – žodis „tango" įgavo vietos, kurioje rinkosi šokti afrikiečiai vergai bei laisvieji juodaodžiai, reikšmę.

Devyniolikto amžiaus pabaigoje ir dvidešimto pradžioje Argentiną užliejo didžiulė imigracijos banga. 1869 m. Buenos Airės turėjo 180000 gyventojų. 1914 m. šis skaičius jau pasiekė 1,5 mln. Afrikiečių, ispanų, italų, britų, rusų ir vietinių argentiniečių kultūros susiliejo bendrame katile ir tarpusavyje skolinosi šokius bei muziką. Tradicinės polkos, valsai ir mazurkos susimaišė su populiaria Kubos habanera ir Afrikos kandombės (candombe) ritmais.

Dauguma imigrantų buvo vieniši vyrai, trokštantys šioje naujai besiplečiančioje šalyje greitai praturtėti. Dažniausiai jie būdavo neturtingi ir beviltiškai trokštantys užsidirbti pinigų, kurių užtektų grįžti į Europą ar atsigabenti savo šeimas į Argentiną. Tango evoliucija atspindi šį gilų netekties jausmą bei paliktų svetur žmonių bei vietų ilgesį.

Greičiausiai tango gimė afrikiečių-argentiniečių pasilinksminimų vietose, kurias lankė compadritos: jauni vyrai, daugumoje neturtingi argentiniečiai, mėgę dėvėti skrybėles nuleista atbraila, laisvai užrištas kaklaskares, aukštakulnius batus kartu su peiliais, atsainiai užkištais už diržų. Compadritos sugrąžino tango į Corrales Viejos – Buenos Airių skerdyklų kvartalą – ir išplatino varguomenės gyvenamose vietose, kuriose vykdavo šokiai: baruose, šokių salėse ir bordeliuose. Būtent čia afrikietiški ritmai susijungė su Argentinos milongos muzika (greita polka) ir greitai atsirado bei įsitvirtino naujas šokimo būdas.

Nors aukštuomenė iš aukšto žiūrėjo į veiklą neturtinguose kvartaluose, pasiturintys porteño oligarchų sūnūs nevengė lankytis lūšnynuose. Netrukus jau visi žinojo apie tango ir iki dvidešimto amžiaus pradžios tango, kaip šokis ir embrioninė populiarios muzikos forma, įsitvirtino sparčiai besiplečiančiame gimtajame mieste. Jis greitai išplito į kitus Argentinos miestus bei per Rio de la Plata upę į Montevideo, Urugvajaus sostinę, kur tapo tokia pačia miesto kultūros dalimi, kaip ir Buenos Airėse.

Pasaulyje tango pradėjo plisti dvidešimto amžiaus pradžioje, kuomet turtingų Argentinos visuomenės šeimų sūnūs nukeliavo į Paryžių ir pristatė tango naujovių ištroškusiai visuomenei, kuri nebuvo priešiška rizikingo šokio prigimčiai ar šokimui su jaunais, turtingais Lotynų Amerikos vyrais. Iki 1913 m. tango tapo tarptautiniu reiškiniu Paryžiuje, Londone ir Niujorke. Atsirado tango arbatų, tango ekskursijų traukiniu ir netgi tango spalvų – daugiausia oranžinės. Argentinos elitas, kuris iki tol niekino tango, dabar buvo priverstas priimti jį su tautiniu pasididžiavimu.

Dvidešimto amžiaus trečiame ir ketvirtame dešimtmetyje tango toliau plito po pasaulį. Šokis pasirodė filmuose, po pasaulį keliavo tango dainininkai. Nuo 1930-ųjų prasidėjo Argentinos „Aukso amžius". Šalis pateko į turtingiausių pasaulyje šalių dešimtuką, suklestėjo jos muzika, poezija bei kultūra. Tango tapo esmine Argentinos kultūros išraiška. o „Aukso amžius" tęsėsi ir penktąjį bei šeštąjį dešimtmečius.

Tango sėkmė visada siejosi su ekonominėmis sąlygomis ir tai labai pasitvirtino šeštajame dešimtmetyje. Tuomet prasidėjo politinės represijos, dainų žodžiai ėmė atspindėti politinius jausmus ir jas pradėjo drausti kaip ardomąją veiklą. Kuomet didesnės šokių salės užsidarė ir dideli žmonių susibūrimai apskritai buvo uždrausti, šokis ir muzika pasitraukė į pogrindį. Tango išgyveno mažesnėse, neviešintose šokimo vietose bei žmonių širdyse.

Būtinybę eiti į pogrindį skatino ir neišvengiamas rokenrolo įsibrovimas. Tai sąlygojo tango nuosmukį, kuris tęsėsi iki devinto dešimtmečio vidurio, kuomet Paryžiuje duris atvėrė sceninis pasirodymas „Tango Argentino". Dar kartą Paryžius tapo vieta, įžiebusia pasaulinį susižavėjimą tango. Pasirodymas keliavo po pasaulį ir žadino tango atgimimą Europoje, Šiaurės Amerikoje ir Japonijoje. Atgimimą, kurio dalis šiandien esame ir mes.

Argentinietiško tango pradmenys

Argentinietiškas tango yra improvizuotas šokis, susidedantis iš keturių elementų: vaikščiojimo, sukinių, sustojimų ir papuošimų. Šis šokis yra tarsi dėlionė, kaskart sudėliojama vis kitaip. Moterys ir vyrai įneša savo stilių ir šokio padailinimus, tuo suteikdami žavesio ir netikėtumo. Nors šokėjai ir paklūsta tam tikriems formalumams, jie niekada nežino kaip kitas šokėjas kurs šokį, pridės papuošimą ar interpretuos muziką. Šokio netikėtumai ir daro jį tokį patrauklų. Ir iš tiesų tango šokamas dviese, nes pats šokis nėra tik vyro vedimas ir moters sekimas. Abiejų partnerių įnašas yra svarbus – lygiai kaip ir gerame pokalbyje.

Šokant tango salėje yra judama prieš laikrodžio rodyklę, tarsi žirgų lenktynėse. Šokėjai stengiasi laikytis salės kraštuose toliau nuo centro. Jei pažvelgtume į tango šokių aikštelę iš viršaus, pamatytume, kad šokėjai juda tarsi upė –švelniai srovena pirmyn ir kartais stabteli sukdamiesi negiliais verpetais.

Ar argentinietiškas tango ir klasikinis tango yra tas pat?

Ne. Jie kilo iš tų pačių šaknų, tačiau vieta, laikas ir niekada nenustojanti vystytis šokio prigimtis pavertė juos skirtingais šokiais. Amerikietiškasis ir tarptautinis klasikinis tango, matomi televizijoje, labai skiriasi nuo tango, šokamo socialiai Argentinoje. Argentinietiškas tango skiriasi nuo klasikinio savo laikysena, apsikabinimu, judėjimu, pusiausvyra, žingsneliais ir muzika. Jis absoliučiai skirtingas nuo pat galvos iki batų padų, su kuriais šokate.

Jei turite supratimą apie klasikinį tango, tiesiog galvokite apie argentinietišką tango, kaip visiškai naują šokį – ne kaip sustiprinimą to, kurį jau žinote.

Ar argentinietiškas tango yra sceninis šokis?

Nemažai žmonių susidomi tango pamatę sceninį pasirodymą. Sceninis tango yra susijęs su socialiniu tango, tačiau kartu ir labai skiriasi. Sceninis tango, vadinamasis „Fantasia", yra labiau perdėtas ir teatrališkesnis negu socialinis tango dėl paprastos priežasties: žiūrovai turi matyti pasirodymą ir iš paskutinės eilės.

Sceninis pasirodymas yra puiki galimybė pamatyti tango ir (gal būt) išgirsti gyvą tango orkestrą. Išgirdę gyvai grojantį bandoneoną jo nepamiršite niekada.

Tango pamokos

Jei esate pradedantysis tango mokinys, geriausias būdas įgauti patirties yra pamokų lankymas. Užsirašykite ir lankykite jas reguliariai. Visi man žinomi geri šokėjai tokiais tapo todėl, kad lankė visas savo pirmąsias pamokas. Išmokti šokti tango yra nuostabus įsipareigojimas, ir norint pasiekti šį tikslą, kaip ir viskur kitur gyvenime, yra svarbu nuoseklumas. Užsirašę ir atėję tik kartą per mėnesį neišvengiamai nusivilsite.

Gera tango mokykla turėtų jus supažindinti su šiais tango elementais: ėjimu, sukiniu, sustojimu, judėjimu erdvėje, muzikalumu ir šiek tiek su figūromis. Tango yra šokis, pagrįstas vaikščiojimu, taigi tai yra svarbiausias elementas kurį privalote mokytis. Gera naujiena ta, kad vaikščioti jūs jau mokate, jums belieka išmokti vaikščioti kartu su partneriu(-e). Visi didieji tango šokėjai tobulina savo vaikščiojimą. Vienas iš didžiausių pagyrimų, kuriuos gali išgirsti tango šokėjas yra „pažiūrėkite, kaip gerai jis eina!". Nesvarbu, kiek bebūtų patyrę mokiniai, aš niekada nemačiau gero tango mokytojo, kuris pradėtų pamoką ne nuo vaikščiojimo pratimų.

Po to kai „nueisite savo kilometrus"- pradėsite mokytis sukinių, kaip trumpai stabtelėti aikštelėje, judėti pilnoje salėje, klausytis ir perprasti įvairias tango muzikos rūšis ir pridėti savo paties įspaudą šokyje atliekant figūras-pagražinimus. Kadangi tango yra improvizacinis šokis – jūs būsite supažindinti ir su šia tango puse. Tango yra šokis, ekspromtu kuriamas su kitu asmeniu. Jis nėra išmokti žingsneliai, kaskart vienodai einantys vienas po kito. Tai ir yra pats gražiausias tango aspektas, padarantis šį šokį praktiškai neišsemiamu.

Ar man reikia partnerio(ės)?

Pradedant mokytis šokti tango jums nebūtinas partneris. Tango pamokas lanko įvairiausi žmonės ir nėra įprasta kad visi ateitų su partneriais. Iš mano patirties, daugiau žmonių ateina be partnerio, negu su. Jei pamokoje yra nevienodas lyčių balansas, mokytojas gali paprašyti žmonių pasikeisti partneriais, kad kiekvienas turėtų progą pasimokyti. Neleiskite kad partnerio neturėjimas sutrukdytų jūsų mokymuisi.

Tango mokytojai

Jei jums pasisekė ir gyvenate mieste, turinčiame bent vieną tango mokytoją - išbandykite juos. Jie bus pirmieji jūsų vedliai į tango pasaulį. Vietiniai mokytojai ne tik veda pamokas, dažniausiai jie padeda organizuoti (arba žino apie) atvykstančių mokytojų seminarus ir galimybes šokti tango socialiai. Jei jūsų mieste yra daugiau negu vienas mokytojas - pabandykite po kelias pamokas pas visus. Lankykitės jų praktikose ir šokiuose. Pamatysite kieno mokymo ir šokimo stilius jums patinka ir kieno mokymo metodai jums atrodo priimtiniausi. Iš patirties, geriausi tango mokytojai yra tie, kurie atskleidžia geriausias jūsų savybes, o ne bando jus pritaikyti prie tam tikro stiliaus (kuris, kas įdomiausia, dažniausiai būna jų pačių). Jei jaučiatės laukiami pamokoje, yra nemažai šansų, jog ji jums tinka.

Mokymasis iš filmų

Jei šalia nėra mokytojų - yra daugybė filmuotos medžiagos, iš kurios irgi galima mokytis. Jei tokia jūsų dalia, jums reikės partnerio. Net jei mokotės iš filmuotos medžiagos, rekomenduoju retkarčiais pakeliauti ir nueiti į keletą pamokų (grupinių ar privačių) ir apsilankyti šokiuose tam, kad turėtumėte šokimo su kitais patirties. Iš įrašų galima išmokti nemažai, tačiau gyvo šokio patirtis yra nepakeičiama.

Seminarų lankymas

Įsisavinę svarbiausius tango elementus tikriausiai panorėsite apsilankyti (savo mieste ar kitur) specialiuose savaitgalio seminaruose, kur galima sutikti geriausius pasaulio profesionalius šokėjus ir iš jų pasimokyti. Be to, Argentinoje ir kitur pasaulyje būna rengiami savaitiniai seminarai. Tai puiki galimybė suderinti keliones ir tango mokymąsi.

Keliaujantys mokytojai atvyksta dėl daugelio priežasčių. Iš vietinio organizatoriaus ir šokėjų iš anksto išsiaiškinkite, ar jums tiks jų mokymo tipas, mokomo šokio stilius ir šokimo patirties lygis reikalingas pamokoms. Jei atvykstantys mokytojai siūlo pamokas pradedantiesiems, išmėginkite jas. Niekada negalime žinoti, kas suteiks būtent tą reikalingiausią informaciją.

Tik pradėję tango studijas greičiausiai lankysite seminarus pas kuo daugiau mokytojų. Laikui bėgant atrasite mokytojus kurių mokymo ir/ar šokimo stilius atitinka jūsų polinkius ir greičiausiai tą skaičių sumažinsite. Jūs turite neįtikėtiną mokytojų ir šokimo vietų pasirinkimą visame pasaulyje.

Privačios pamokos

Privačios pamokos pas atvykstančius ar vietinius mokytojų yra puiki galimybė gauti savo šokimo vertinimą ir patarimų. Kuomet mokytojas gali stebėti jūsų šokimą, tuo pačiu metu neturėdamas stebėti 40 kitų žmonių - galite nepaprastai daug išmokti. Valandos trukmės privati pamoka su geru mokytoju jums sutaupys daugelį nusivylimo valandų ir padės išvengti skaudžių klaidų – tiek emocinių, tiek fizinių.

Pinigų leidimo prasme aš rekomenduočiau: (1) pradėkite mokytis grupinėse pamokose ir pažiūrėkite, ar jums patiks tango, (2) bent du mėnesius palankykite grupines pamokas ir įsisavinkite pradmenis, ir (3) lankykitės milongose (tango vakarėliuose) ir šokite bei stebėkite. Tai padarę apsižvalgykite ir paieškokite, gal yra vietinis mokytojas, su kuriuo susitartumėte dėl privačios pamokos. Ar galbūt mokytojas, pas kurį norėtumėte pasimokyti, atvyksta iš kitur. Dauguma atvykstančių mokytojų be seminarų moko ir privačiai. Turėkite omenyje, kad skirtingi mokytojai gali turėti skirtingus reikalavimus privačioms pamokoms (tokius kaip reikalavimą atsivesti partnerį(-ę)) ir gali būti labai užimti.

Jei vietinio mokytojo nėra - vienintelis būdas gauti asmeninių pastabų bus keliauti į privačias pamokas kitur. Čia mano patarimai truputį kitokie. Paieškokite internete arba vietinių mokytojų netoliese, arba mokytojų, kurie galbūt rengia seminarą mieste, kurį norėtumėte aplankyti. Pakalbėkite su visais apie mokytojų tinkamumą pradedantiesiems, jų stilių ir t.t. Tango šokėjai mėgsta kalbėti apie tango, taigi nesidrovėkite kam nors paskambinti ar parašyti elektroninio laiško. Tuomet susitarkite dėl keleto privačių pamokų, kurios būtų išdėstytos kelių dienų laikotarpyje. Nesistenkite sukišti kuo daugiau į vieną dieną – jūsų smegenims reikės laiko suprasti ir jūsų raumenims reikės laiko prisitaikyti prie naujų judesių.

Vienas įspėjimas dėl privačių pamokų: būkite atsargūs su mokytojais, kurie patys siūlo savo privačias pamokas. Kai kurie mokytojai mėgsta užkalbinti pradedančiuosius ir mėginti įtikinti juos, kad yra trumpesnis kelias išmokti šokti tango lankant privačias pamokas pas juos. Iš patirties, mokytojai, kurie aiškina kokie geresni galėtumėte būti, jei tik palankytumėte keletą privačių pamokų pas juos, dažniausiai tiesiog trokšta jūsų pinigų. Nėra jokio trumpesnio kelio. Pataupykite savo pinigus mokytojams, kurie nori praturtinti jūsų tango patirtį, o ne savo kišenes.

Praktikuokitės, praktikuokitės, praktikuokitės

Vienas iš svarbiausių tango mokymosi aspektų yra praktikavimasis pačiam. Jei jūsų mieste yra kassavaitinės praktikos, pasirinkite vieną, dvi, ar tris ir pirmyn. Jei ne, išsinuomokite salę (dažniausiai kainuoja apie 10-15 Lt už valandą) arba šokite savo svetainėje. Pastebėjau, kad reguliari praktika yra pats svarbiausias elementas norint tapti įgudusiu šokėju. Tai kartu yra puikus būdas susipažinti su kitais žmonėmis iš tango bendruomenės, turinčiais daugiau šokio patirties. Iš jų galėsite gauti atsakymus į savo klausimus.

Tango batai

Gerų tango batų paieška yra šokio džiaugsmo dalis. Tango paprastai šokamas batais su odiniu padu, kurie gerai laikosi ant jūsų pėdos. Dažniausiai bateliai moterims būna su dirželiu, o batai vyrams -su raišteliais. Moterims taip pat reiktų dėvėti batelius aukštu kulnu. Moteriški bateliai atvirais pirštais bei vyriški mokasinai dažniausiai būna tikra katastrofa. Yra batų, sukurtų specialiai tango šokėjams, tačiau jūsų pagrindinė užduotis turėtų būti rasti batus, kurie palaiko pėdą, nesuspaudžia pirštų ir yra pakankamai patogūs šokti kelias valandas. Nerekomenduoju naudoti pramoginių šokių batelių, nes jie turi mažai arba visai neturi atramos bei yra zomšiniu padu.

Nesvarbu kokiais bateliais šokate, reiktų į juos įsidėti vidpadžius. Rekomenduočiau Spenco vidpadžius, nes jie yra neįtikėtinai patogūs, elastingi ir ilgaamžiai. Dr Scholl poroloniniai vidpadžiai irgi geri, tačiau venkite brangių ir beverčių mėlynu geliu užpildytų vidpadžių. Vandens lovelė jūsų pėdai atrodytų nebloga idėja, tačiau labai nusivilsite.

Daugiau informacijos apie tango batus: http://www.tejastango.com/tango_links.html#shoes

Daugiau informacijos apie Spenco vidpadžius: http://www.spenco.com/

Tango šokių šeima

Argentinos tango iš tikrųjų sudaro trys šokiai – kiekvienas su savo skirtinga muzika. Šokių vakaro eigoje yra grojami ir šokami visi trys. Pirmasis yra tiesiog tango. Tai šokis, kurį dauguma žmonių atpažintų, kaip tango, ir pirmasis, kurio pradeda mokytis dauguma naujokų. Jo muzika dažniausiai pagrįsta lėtu, pastoviu keturių ketvirtinių ritmu. Antras šokis vadinamas milonga. Milonga yra greitesnis šokis, pagrįstas supaprastintais tango žingsneliais. Ritmo ir jausmo prasme ji turi daug panašumų su polka. Milongos muzika istoriškai yra senesnė, nei tango muzika, tačiau pats šokis yra jaunesnis. Milonga paprasčiausiai yra šokis pasilinksminimui. Trečias yra tango valsas, dar vadinamas vals ar vals cruzado. Tango valso muzika pagrįsta klasikiniu valso 1-2-3, tačiau šiame tango šokyje šokėjai paprastai akcentuoja vienetus.

Žodis "milonga" turi tris reikšmes. Jis reiškia (1) šokis milonga, (2) muzika, pagal kurią jūs šokate milongą, ir (3) tango šokių vakarėlis. Šokame milongą pagal milongos muziką milongoje. Ir, patikėkite manimi, tai yra nuostabus dalykas.

Argentinietiško tango stiliai

Tikriausiai girdėjote žmonės įvardijant įvairius argentinietiško tango stilius . Sakoma "O, jis yra milonguero šokėjas", arba "ji šoka salon stiliumi". Stiliai yra tokie pat unikalūs, kaip ir patys šokėjai, ir aš manau, gana kvaila mėginti juos visus kategorizuoti. Tiesiog atsiminkite, jei nugirsite terminus, tokius kaip "salon", "milonguero", "fantasia" ar "orillero", vadinasi kas nors kalba apie tam tikrą stilių.

Kaip ir kiekvienoje besivystančio meno rūšyje yra neįmanoma viską įsprausti į taisykles. Kasdien atsiranda nauji stiliai, o šokėjai randa naujų būdų, kaip su jais žaisti ir įtraukti į savo šokį. Pastaraisiais metais atsirado stiliai, žinomi kaip nuevo ir liquid. Kas žino, kas seks po to? Žinome tik tiek, kad kažkas vis vien seks.

Tango muzika

Tango muzikos istorija yra tokia pat turtinga, kaip ir pats šokis. Tango muzika Argentinoje išgyveno labai panašią evoliuciją, kaip ir svingo muzika Jungtinėse Amerikos Valstijose. Ji prasidėjo nuo paprastų šokio ritmų, kuriuos grojo spalvingų ir charizmatiškų vadovų diriguojami orkestrai. Laikui bėgant, paprastesni ritmai vystėsi į sudėtingesnius ir galiausiai pavirto į daugiau džiazą primenančias interpretacijas, mažiau tinkamas šokimui, tačiau nuostabias klausymui.

Tango muziką atskiriame nuo kitų muzikos rūšių dažniausiai dviejų dalykų dėka. Tai bandoneonas ir būgnų nebuvimas. Bandoneonas yra vokiškas instrumentas, kuris atrodo ir skamba kaip akordeono ir vargonų junginys. Ir iš tiesų šis instrumentas buvo išrastas bandant sukurti panašią į vargonus muziką bažnyčioms, neišgalinčioms įsigyti vargonų. Kaip ir dauguma Argentinos imigrantų, bandoneonas rado savo kelią į vietinę kultūrą ir paliko joje neišdildomą pėdsaką.

Taip pat jau tikriausiai pastebėjote, kad tango muzikoje nėra būgnų. Ritmas yra palaikomas bosu ir žemesniu pianino registru su (dažniausiai) bandoneonais, violončelėmis ir aukštesniu pianino registru, sukuriančiais kerinčius ritmus.

Pradėję šokti tango, jūs greičiausiai šoksite pagal ritmiškiausią muziką iš 1940-ųjų ir 1950-ųjų, vadinamųjų tango „Aukso amžiumi". Vėlyvųjų 1930-ųjų muzika taip pat puikiai tinka mokantis išgirsti taktą ir pajusti ritmą. Kuomet tapsite labiau patyrę, bus labai įdomu interpretuoti vėlyvesnę muziką (įskaitant ir dabartinius tango orkestrus) su savo modernesniais džiazuojančiais ritmais.

Milongoje (tango šokių vakare)

Tikrasis džiaugsmas šokant tango yra sutinkamas milongoje. Milonga reiškia renginį, kuriame yra šokami tango, milongos ir valsai.

Kas yra tanda?

Milongos metu muzika yra grojama serijomis, vadinamomis "tandomis". Paprastai grojamos trys ar keturios to paties orkestro dainos, po kurių grojama cortina (užuolaida, angl. the curtain), reiškianti tandos pabaigą. Jei ką nors kviečiate šokti, laikoma, jog tai truks visą tandą.

Kortinos yra nedidelė įdomi milongos detalė. Kiekvienas didžėjus turi unikalias kortinas. Kai kurie pasirenka vieną kortiną visam vakarui, kiti naudoja kiekvienai tandai skirtingas. Kai kurios būna komiškos, kai kurios rėžia ausį, o kai kurios yra tiesiog graži muzika. Bet kuriuo atveju kortina turėtų būti nešokama. Tai yra ženklas jums nusišypsoti, padėkoti už šokį ir (galbūt) pakeisti partnerį(-ę).

Kaip kviečiama šokti

Argentinoje vyrai kviečia moteris šokti akimis – tam tikru žvilgsniu, galvos judesiu link šokių aikštelės ar šypsena, kuri sako "pašokame?". Tai gali įvykti iš priešingos salės pusės, jei pagaunamos tinkamos akys. Jei moteris sutinka priimti kvietimą, ji nusišypso ir (svarbiausia) nenustoja žiūrėti į jį tol , kol jis prieina prie jos. Menkiausias žvilgsnis į šalį paprastai traktuojamas kaip "aš apsigalvojau ir nebenoriu šokti". Tai nuostabi ir pilna spąstų sistema. Kas, jei kviečiantysis žiūri į moterį už jūsų? Ar ji iš tiesų atsakė "taip", ar "galbūt?"

Kadangi esame įtraukti į šią argentinietiško meno formą, kvietimas šokti akimis yra praktikuojamas. Vis dėlto daugumoje pasaulio vietų galite kviesti šokiui tiesiogiai arba argentinietišku žvilgsniu. Kaip ir šokyje, tobulumas ateina per praktiką.

Sutikimas šokiui ar sakymas "ne, ačiū"

Sutikti šokti yra taip paprasta, kaip ir pasakyti "taip". Galite tai padaryti akimis – būkite akiratyje žmonių, kurie kviečia argentinietiškai – ar priimdama tiesioginį kvietimą.

Kartu yra visiškai priimtina pasakyti "ne, ačiū". Jei jūs sutinkate šokti, nepamirškite, kad tai dažniausiai truks visą likusią tandą – tris ar keturias dainas, jei pradedate šokti nuo pradžių. Jei bet kuris iš jūsų nusprendžia, kad vieno ar dviejų šokių užtenka – jis gali paprasčiausiai pasakyti "ačiū" ir palikti aikštelę. Kai kas nors mandagiai kitam pasako "ačiū", šokis su tuo asmeniu yra baigtas.

[red. past. Argentinoje laikoma dideliu partnerio įžeidimu, jei šokio pabaiga nesutampa su tandos pabaiga. Jei norite šokti mažiau, nei visą tandą, geriau pradėkite šokti ne nuo pirmo šokio]

Šokimas milongoje pradedančiajam

Kaip pradedantysis, jūs arba nekantrausite pašokti su visais, arba nenorėsite būti atpažintas, kaip pradinukas. Jei nekantraujate šokti, pirmyn. Tiesiog atsiminkite, kad tango yra šokamas eilėmis, kurios nuolat juda, ir labiau patyrę šokėjai yra linkę būti labiau išorėje. Jei jūs nedrįstate, galiu užtikrinti, kad kiekvienas tame kambaryje kažkada taip pat yra buvęs pradedantysis ir supranta, kaip nervus gadinančiai gali atrodyti, kai apsižvalgai ir pamatai visus sklandančius, o pats temoki tris žingsnius. Net kas nors, šokantis tik dviem ar trim savaites ilgiau, nei jūs, gali atrodyti, tarsi šoka jau keliais metais ilgiau. Negaliu to paaiškinti, tačiau visada taip atrodo.

Geriausias būdas tapti geru šokėju yra ateiti ir šokti. Kaip Woody Allen'as kartą pasakė "98 sėkmės procentai yra atėjimas"

Naudingi tango terminai

Šie terminai yra dažnai naudojami apibūdinti pagrindinius tango elementus.

Adornos                            papuošimai
Amague                            apgaulė
Arrastre                            vilkimas
Barrida                             šluota
Boleo (voleo)                     nėra tiesioginio vertimo (tam tikra figūra,
                                       kurią galima atlikti aukštai arba žemai)
Caminar                            eiti – pagrindinis tango ėjimo būdas
Cruzada                            kryžius
Corrida                             ritmiškas bėgimas (ėjimas dvigubai greičiau)
Enrosque                          užsisukantis judesys atliekant sukinį
Freno                               blokas (kojos užblokavimas)
Gancho                             kablys (tam tikra figūra)
Giro (tariasi chiro)               sukinys
Lapiz                                paraidžiui reiškia pieštuką (piešti apskritimą ant grindų)
Mortida                             paraidžiui reiškia “kąsti” (naudojama,
                                       kai kojos padaro “sumuštinį”- kitą figūrą)
Ocho                                aštuonetas (sukinio dalis)
Parada                              sustojimas
Salida                               paraidžiui reiškia “išėjimas”,
                                       tačiau tango tai pagrindinis įėjimas į šokį
Sacada                             pakeitimas

Pradedančiojo sąrašas

Čia yra sąrašas dalykų, kuriuos jūs, kaip pradedantysis, turėtumėte išmokti.

Vyrams:

  1. Žinok, kaip reikia pakviesti šokti
  2. Sek šokio liniją ir išlik savo eilėje
  3. Eik sklandžiai
  4. Išlaikyk (savo paties) pusiausvyrą
  5. Šok pagal ritmą (net jei dėl to nepavyks daryti įmantresnių žingsnelių)
  6. Žinok, kur esi tu, ir kur yra kiti šokių aikštelėje
  7. Mokėk eiti, suktis, sustoti ir atlikti keletą figūrų
  8. Žinok, kaip nutraukti žingsnį tam, kad neatsitrenktum į kitus žmones
  9. Žinok, kaip sudėlioti pagrindinius elementus kartu taip, kad gautųsi šokis

Moterims:

  1. Žinok, kaip priimti ar atmesti pakvietimą šokiui
  2. Sulauk, kol tave pradės vesti
  3. Eik sklandžiai ir mokėk gerai eiti į kryžių
  4. Išlaikyk (savo pačios) pusiausvyrą
  5. Šok pagal ritmą
  6. Neužmiršk kitų, šokančių aplinkui
  7. Mokėk eiti, suktis, sustoti ir atlikti keletą figūrų

Kuomet išmoksite šiuose sąrašuose surašytus elementus, tapsite vidutinio lygio šokėju. Tapę vidutinio lygio šokėju, pradėsite mokytis improvizuoti, išlaikyti pusiausvyrą ir laikyseną, interpretuoti muziką aukštesniu lygiu ir sujungti pagrindinius elementus, sukuriant naujus žingsnelius arba galbūt išrasite savo žingsnelį.

Naudingos nuorodos

Video resursai tango šokėjui: http://www.tejastango.com/video_resources.html
Argentinietiško tango apranga: http://www.tejastango.com/tango_links.html#clothing
Argentinietiško tango batai: http://www.tejastango.com/tango_links.html#shoes
„Spenco" vidpadžiai: http://www.spenco.com/
Argentinietiško tango stiliai: http://www.tejastango.com/tango_styles.html
Tango muzikos socialiniam šokimui gidai: http://www.tejastango.com/tango_music.html
Muzika argentinietiško tango naujokams: http://www.tejastango.com/tango_music_beginning.html
Ed Loomis tango terminologijos gidas: http://www.tejastango.com/terminology.html
Argentinietiškas tango visame pasaulyje: http://www.tejastango.com/tango_links.html#world
Kitos nuorodos: http://www.tejastango.com/tango_links.html

................................................................................................................................

Šaltinis: http://www.tejastango.com/beginning_tango.html
Apie tango atsiradimą skaitykite įdomų Mikos F. straipsnį "Tango balse"


Į viršų

Programming by alan.lt
Copyright © 2008-2012 Arvis & Vilniaus tango bendruomenė.