LT | EN

Ivars Abelis. Laiškai iš Buenos Airių. 2009 m. sausis - vasaris

Ivars ir Inese iš Liepojos dabar yra Buenos Airėse. Mes su jais susipažinome Ruben Terbalca seminaro metu Liepojoje 2008 metais ir šiuo metu su jais susirašinėjame. Aš paprašiau Ivars, kad jis parašytų savo įspūdžius iš jų buvimo „svajonių“ mieste. Mano didžiam nustebimui ir džiaugsmui, jis pradėjo siųsti tokius laiškus, kad netekau žado. Skaitydamas jo laiškus ne tik gavau įdomios ir vertingos informacijos, bet tiesiog pajutau BsAs kvapą. Jam maloniai leidus publikuoju jo laiškus (išėmęs grynai asmeninę informaciją). Kiekvienas pabūvojęs ten parsiveža skirtingą, kartais net priešingą nuomonę. Galima sutikti su laiškų mintimis, galima nesutikti, bet vieno negalima nuginčyti - laiškai įdomūs. Manau, kad šie laiškai bus įdomūs ir Jums. Aiškumo dėlei negaliu nutylėti, kad Ivars ir Inese yra Apilado (artimo apsikabinimo šokant tango bei taupių išorinių judesių) šalininkai. Laiškus spausdinu taip kaip jie buvo parašyti. Tiems kam sunku suprasti - išverčiau į lietuvių kalbą. Su dėkingumu už tokius laiškus,

Arvydas

 

Pirmas laiškas 2009 01 18

Privet vam Rita i Arvidas iz Buenos Airesa!

 ... Voobshchem tut v mnogochislennih milongah Buenosairesa to chto nam prakticheski pokazival i uchil Ruben primenimo na vse 100%. V principe Chan Park tozhe vsju osnovu pokazival pravilno, no on tut v BsAse kak bi eshcho probivajet sebe putj so mnogimi takimizhe uchiteljami nashego pokolenija so svojim vostochno utonchonnim tango. Chan imejet neskolko poklonnic iz mestnih ezoterichek, no ostajotsja polnostju neponjatnim mestnim muzhikam, kotorim polnostju ponjaten Ruben, kotorij vsjotaki sdesj pochitajimij starij portenjo i kak riba v vode v etih klanah milong so svojimi soratnikami Cacho Dante, Osvaldo i Coca i drugimi starikami.

Eshchjo estj novostj chto 7-go aprelja v Liepaju hochet prijehatj Chan Park s TangoZen kursom i v dannij moment v Liepaje koordinatorom po podgotovke etogo kursa javljajetsja Rita Cirkse Juse. Esli u kogo to v Litve estj interes nashchet vozmozhnosti uchastvovatj, to ona mozhet prislatj informaciju po emailu.

Vsego vam dobrogo,

Ivars i Inese

... Bendrai paėmus, čia skaitlingose Buenos Airės milongose, tai ką mums praktiškai rodė ir mokė Ruben galima panaudoto 100%. Iš esmes Chan Park taip pat visus pagridus rodė teisingai, bet čia BsAs jis tarsi dar bando „prasimušti“ su savo rytietiškai subtiliu tango kartu su daugeliu tokių pat mūsų kartos mokytojų. Chan turi keletą moterų gerbėjų iš vietinių ezoterikių, bet lieka visiškai nesuprantamas vietiniams vyrams (neintelektualiems). Tuo tarpu Ruben pilnai suprantamas, kuris vis dėlto čia yra gerbiamas senas portenjo ir kaip žuvis vandeny jaučiasi tarp įvairių klanų milongose kartu su savo bendražygiais Cacho Dante, Osvaldo ir Coca ir kitais seniais.

 Ivars ir Inese

 Antras laiškas 2009 01 19

 Privet druzja!

 Pojezdku Rubena planirovatj nachnjom posle poluchenija ego predlozhenija. Sevodnja poigjom na zanjatije k Gustavo Benzecry Saba i Maria Oliveira www.tangosalon.com.ar tak kak on napisal ochenj talkovije knigi o tango i govorit po angliski. Uvidim kakoj on kak uchitelj, no tancujet konechno klassno. No vobshchem mi tut ne uvlekajemsja poseshchenijem urokov potomu chto kursa Rubena nam vpolne hvatajet chtobi uspeshno tancevatj so vsemi starcami ludshih milong. To tango, kotoroje ochenj raspostraneno u nas v Baltii oni tut nazivajut gringo tango i v principe starije milongeros/as s takimi gringo ne tancujut, konechno krome esli soblaznitj moloduju krasavicu kak Ruben, no togda mozhno i vpolne ne umetj tancevatj :-) Tut mnogo takih gringo turistov s kotorih tut mnogochislennije delci vesde tolpami nabrasivajutsja ctobi sodratj po bolshe dollarov i euro, prodavaja im tango iluziju :-) Tango vo pervih i v osnovnom tut bolshoj biznes, i tolko esli oni vidjat chto ti ne loh i voobshcem razobralsja chto estj chto, to otnoshenije rezko menjajetsja i tut mozhno vstretitj i edinomishlennikov i podruzhitsja. Nu chtobi vsju pravdu tak prosto vilozhitj na saite - po mojemu eto mnogije ne prinimali bi, tak kak eto bil bi prjamim vyzovom ihnei lelejannoj tango iluzii ili visokoj mechte. V zhizni sdesj osobinno muzhiki v prigorodnih milongah ochenj prostije shofjori taxi, bezrabotnije, prostije rabotjagi, i esli s nimi vipitj po pivku i poboltatj na kastizhano, to okazivajetsja chto oni nikogda ne delali dve veshchi - ne menjali obuvj na tancevalnuju i ne poseshchali nikakih tancevalnih kursov :-) Im tango eto ne visokoje iskustvo (eto kultivirujut v osnovnom uchitelja, organizatori i drugije, kto zhivut ot tango) a prosto oni prihodjat vstretitsja, poboltatj i vipitj s prijateljami, posidetj so semjoj ili klanom kak italjanci ljubjat, sobratj kakuju zhenshcinu, nu i potancevatj tango, dixi-jazz, chacarera, latino, tropicana, rumba-samba, tipa rokenrol i eshcho vsjakije obnimali v temnote :-) Tam muzhiki ne vipendrivajutsja i dazhe moj skudnij arsenal tango vikrutasov nado bilo sokrotitj do primerno 3 figur chtobi ne smushchatj mestnih ludshih tancovshchic. Babi tut ljubjat prizhimatsja plotno k muzhikam, chtobi murashki poshli, i pro kakije to zhenskije tehniki cho to znajut tolko v samom centre gde krutjatsja turisti. Tak chto ljudi estj ljudi i v Litve i Latvii, prichom litovcov tut znajut i mestnih poljakov tut mozhnjo vstretitj i oni uzh tochno normalnije muzhiki kak u nas doma i ne vidjat zachem vipendrivatsja :-) 

Nu tak v kratce. Ja ne smogu mnogo napisatj sdesj, no kogda prijedu obratno, to napishu.

Vsego horoshego,

Ivars

Sveiki, draugai  !

Šiandien eisime į užsiėmimus pas Gustavo Benzecry Saba ir Maria Oliveira www.tangosalon.com.ar todėl, kad jis parašė protingas knygas apie tango ir kalba angliškai. Žiūrėsim koks jis mokytojas, bet šoka jis žinoma klasiškai. Bendrai paėmus mes čia nepuolame lankytis pamokose, kadangi pilnai pakanka Ruben kurso, kad galėtumėm sėkmingai šokti kartu su geriausių milongų senoliais. Tą tango, kuris paplitęs pas mus Baltijos šalyse, jie vadina „gringo tango“ ir iš esmes senieji milongeros/as su tokiais gringo nešoka, nebent sugundyti jauną gražuolę, bet tada ir išvis galima nemokėti šokti :-). Čia daugybė tokių gringo turistų, kuriuos apipuola minios visokių apsukruolių, kad nuluptų kuo daugiau dolerių ir eurų pardavinėdami jiems tango iliuziją :-). Tango – visų pirmą ir esmėje čia yra didelis biznis, ir tik tuomet jei jie mato, kad tu nesi „lochas“ ir susigaudai kas yra kas, tai santykis į tave žymiai keičiasi, ir tuomet gali ir susitikti bendraminčių, ir susidraugauti. Bet jei visą tiesą taip atvirai iškloti tinklapyje – man atrodo daugelis nepriimtų, nes tai būtų atviras iššūkis jų puoselėjamai tango iliuzijai ir išaukštintai svajonei. Čia realiame gyvenime ypač vyrai priemiestinėse milongose yra labai paprasti, tai taksistai, bedarbiai, paprasti darbininkai. Ir jei su jais kartu išgeri alaus, paplepi kastižano tarme (?), tai pasirodo, kad jie niekada nedarė dviejų dalykų: nekeitė batų į šokių batus ir nelankė jokių šokių kursų :-). Jiems tango ne aukštasis menas (tuo užsiima pagrindinai mokytojai, organizatoriai ir kiti, kurie gyvena iš tango). Paprasčiausiai jie ateina susitikti, paplepėti ir išgerti su bičiuliais, pasėdėti su šeima ar klanu taip kaip mėgsta italai, „pakabinti“ kokią moterį, na ir pašokti tango, dixi-jazz, chacarera, latino, tropicana, rumba-samba, kažka panašaus i rokenrolą ir dar visokie apsikabinimai–prisispaudimai tamsoje:-). Ten vyrai neišsidirbinėja ir net mano skurdų tango arsenalą reikėjo sumažinti iki 3 figūrų, kad nestatyti į nepatogią padėtį geriausių vietinių šokėjų. Moteriškės čia mėgsta prisispausti prie vyrų taip stipriai ir artimai, kad „skruzdėlės“ po nugarą bėgioja, ir apie kažkokias tai moterų technikas žino tik pačiame centre, kur sukinėjasi turistai. Taip kad žmonės yra žmonės ir Lietuvoje, ir Latvijoje. Tarp kitko, lietuvius čia žino ir vietinius lenkus galima sutikti, ir jie tikrai normalūs vyrai („mužikai“ - ne blogąja to žodžio prasme) kaip pas mus namuose ir nemato reikalo išsidirbinėti :-).

Na tiek trumpai. Čia negalėsiu daug parašyti, bet kai sugrįšiu, tai parašysiu.

Viso ko geriausio,

Ivars

Trečias laiškas 2009 01 20
 
 (Aš paklausiau ar galiu publikuoti jo laiškus mūsų svetainėje)
 
Privet druzja Rita i Arviadas!
Konechno vi mozhete pomeshchatj na svoj sait vsju nashu perepisku kak moji emeili vam, gde ja hochu pokazatj to, cho i kak mi tut vidim. Voobsche dlaj boleeje polnoj kartini nado otmetitj chto tut v severno-zapadjoj chasti Buenosairesa estj takoj rajon ili na kastizhano - barrio, kotorij nazivajetsja Villa Urquiza, kotorij oni sami lubjat nazivatj Ciudad Tanguera (tangogorod), gde sohranilasj ochenj svojebraznaja i interesnaja tango kultura. Tam bolshe vsego skoncentrirovano horoshih mestnih milong boleeje izvestnije iz kotorih Sin Rumbo, Imagine, Sunderland, La Calesita. Tam za dlinnimi stolami semejnije klani postojanno sobirajutsja vmeste pokushatj, poobshcatsja i poprivetstvovatj pocelujami pochti kazhdogo znakomogo, poslushatj otlichno otobrannuje tango zapisi konechno ne noveje zolotogo veka tango i ot dushi petj ih dazhe tancuja. Eto vsjo sozdajot osoboju obstanovku milong Villa Urquiza, gde ochenj horosheje chustvo perenimajet po krugu tancpolja gde vsje slivajutsja kak bi v odnom horosho organizovannom potoke. 
O tango muzike - tut tak nazivajimije sovremennije obrabotki tango muziki mi slishali tolko v 2 milongas gejov i lesbijanok (konechno cto takije gringo shtuchki kak Gotan Projekt i Narkotango dazhe tam ne igrali), kotorije tut nedaleko ot nashego doma v San Telmo, i eto edinstvennoje mesto gde bolshenstvo tancevali Nuevo malchiki s malchikami i devushki s devushami, no takzhe normalnije Nuevisti :-) V tradicionalnih milongah pochti vse krome neskolkih gringo tancujut tango v blizkom objatii i dazhe na molodjozhnih milongah takih kak Villa Malcolm i La Viruta, bolshinstvo tancujet v blizkom objatii i takzhe kak vesde igrajut tradicionalnije tango zapisi ne pozdneje zalotogo, konechno Villasboasa, Tubatango i para milong ot Color Tango. No dlja spravedlivosti nuzhno skazatj, chto horoshoje chuvstvo tancevatj tut pochti vo vseh milongah, tak kak oni tut privikli ochenj uvazhitelno tancevatj, osobenno molodije esli kto po starshe tancujet rjadom, i ochenj horosho chuvstvujut muziku i osobenno sostojanije zhenshchini, poluchaja nuzhnij effekt v tance s pomoshchju treh, maksimumm pjatj figur. Eti milongi osobennije tem chto kak bi ljudi prostije i tancujut prosto, no efekt potrjasajushchij, chto posle milongi ja eshchjo neskolko chasov tak napolnen energijej, cho ne zasnutj. Inese bolshe vsego porazilo to, kak tut dazhe pozhilije muzhchini vsjo vremja govorjat milije slovechki svojim zhonushkam, gladjat i celujut na pererivaj mezhdu pesnjami v tandah. Ctobi ne otlichatsja, ja tozhe nachal osvajivatj eto objazatelnoje iskustvo v milongah, kotoroje oni nazivajut chamuyo (dazhe knizku kupil kak eto delaetsja :-) 
Mi tut horosho osvojili mestnuju transportnuju sistemu - avtobusi, pojezda, metro i ne polzujemsja taxi kak drugije tango turisti. Mi i edem v takije mesta v dalekih prigorodah i nochju ot tuda vibirajemsja chto dahe mestnije udivljajutsja, tak kak vorov i rebjat po kruche tut ochenj mnogo. No eto eshcjo navernoje ot menja efekt menta srabativajet, na chto u bratvi vo vsem mire chuj i oni ludshe ne narivajutsja. No s nachala Inese bajalasj i dazhe vpadala v paniku, no teperj uzhe ne boitsja. Mi privikli i zhitj v deshovom zhilje vmeste s kolumbijcam i paragvajcami, no v pervij denj kak mi tut v eti komnati s oknami na ctoto brode dvorika vselilish u Inese nervnij nervnij sriv v slezah. No kak po drugomu mozhno prochuvstvovatj etot gorod, zhiznj etih ljudej i ih tanec, kak tolko vlitsja v odin potok s nimi. V etom gorode svjataja troica Deva Marija, Chegevara i Carloss Gardel - oni vesde i vechno zhivije i ne ponimaja ih trudno ponjatj portenjo :-)  
V sledujushchuju nedelju mi pojedem cherez reku Rio Plate potancevatj v milongah Montevideo, gde v osnovnom tancujut Tango Oriental na kotorij ochenj bolshoje vlijanije okazal urugvajskij tanec Condombe.
Poka vsje,
Ivars
 

Sveiki draugai Rita ir Arvydai,

Žinoma jus galite talpinti mūsų susirašinėjimą į savo svetainę kaip mano e. paštą jums (Ivars buvo paklaustas ar galima talpinti jo laiškus svetainėje – red. pastaba), kur aš noriu parodyti tai ką ir kaip mes matom čia. Bendrai paėmus, kad susidarytumėte išsamesnį  vaizdą, reikia pažymėti, kad čia Šiaurės vakarinėje Buenos Aires dalyje yra toks rajonas arba „barrio“ (ispaniškai), kuris vadinasi Villa Urquiza, ir kurį jie patys mėgsta vadinti Ciudad Tanguera (tango miestas), kur išliko savotiška ir įdomi tango kultūra. Ten didžiausia gerų vietinių milongų koncentracija, iš kurių daugiausia žinomos Sin Rumbo, Imagine, Sunderland, La Calesita. Ten už ilgų stalų renkasi šeimų klanai kartu pavalgyti, pabendrauti ir pasveikinti bučiniu beveik kiekvieną pažįstamą, pasiklausyti puikiai atrinktų tango įrašų, kurie žinoma nėra vėlesni tango Aukso amžiaus ir iš širdies juos dainuoti netgi šokant. Visai tai sukuria ypatingą Villa Urquiza milongų aplinką, kur apima labai geras jausmas šokant ratu salėje kai visi tarsi bendrai susilieja į vieną gerai organizuotą srautą.

Apie tango muziką. Taip vadinamus „perdirbinius“ čia mes girdėjome tik 2-se gėjų ir lesbiečių milongose (žinoma, kad tokie gringo dalykėliai kaip Gotan Project ir Narkotango netgi ten nebuvo grojami), kurios čia netoliese nuo mūsų namų San Telmo rajone, ir tai vienintelė vieta kur dauguma šoko Nuevo, berniukai su berniukais ir mergaitės su mergaitėmis, bet taip pat ir normalūs Nuevistai :-)  Tradicinėse milongose beveik visi, išskyrus keletą gringo, šoka artimai apsikabinę ir netgi jaunimo milongose tokiose kaip Villa Malcolm ir La Viruta dauguma šoka artimai apsikabinę ir taip pat kaip visur grojami tradiciniai įrašai ne vėlesni nei Aukso amžiaus, ir žinoma grojamas Villasboas, Tubatango ir porą milongų iš Color Tango. Bet tiesos labui reikia pasakyti, kad apima geras jausmas šokti visose milongose, kadangi jie įpratę labai pagarbiai šokti, ypač jauni jei vyresni šoka greta, ir labai gerai jaučia muziką ir ypač moters būseną, gaudami norimą efektą šokyje naudodami tris ar daugių daugiausia penkias figūras. Šios milongos ypatingos tuo, kad žmonės tarsi paprasti ir šoka paprastai, bet efektas pritrenkiantis, kad po milongos aš dar keletą valandų taip pripildytas energijos, kad negaliu užmigti. Labiausiai Inesę apstulbino tai, kad čia netgi pagyvenę vyrai visą laiką kalba meilius žodelius savo žmonelėms, glosto ir bučiuoja jas tarp dainų tandose. Kad neišsiskirčiau, aš taip pat pradėjau įsisavinti šį būtiną meną milongose, kurį jie vadina „chamuyo“ (net nusipirkau knygelę kaip tai daryti) :-)
Mes čia gerai įsisavinom vietinę transporto sistemą – autobusai, traukiniai, metro ir nesinaudojam taksi kaip kiti tango turistai. Mes ir važiuojam į tokias vietas tolimuose priemiesčiuose ir ištrūkstam iš ten naktimis, kad net vietiniai stebisi, nes vagių ir kitokių „kietų“ vyrukų čia labai daug. Bet čia turbūt dėlto, kad nuo manęs dvelkia „mentu“ (Ivars buvęs milicininkas, policininkas – red. pastaba) ir visokio plauko nusikaltėliai visame pasaulyje tai jaučia ir jie geriau „neužsirauna“. Bet pradžioje Inese bijojo ir netgi puldavo į paniką, bet dabar jau nebijo. Mes pripratome ir gyventi pigiame būste kartu su kolumbiečiais ir urugvajiečiais, bet pirmą dieną, kai mes įsikėlėme į kambarius su langais išeinančiais į kažką panašaus kaip kiemelis, Inese ištiko nervinis priepuolis ir apsipylė ašaromis. Bet kaip kitaip galima pajausti šį miestą, šių žmonių gyvenimą ir jų šokį, jei ne įsiliejant į vieną srautą su jais. Šiame mieste šventoji trejybė: Dievo Motina, Čegevara ir Carlos Gardel. Jie visur ir jie gyvi ir jų nesuvokiant sunku suprasti portenjo. :-)
Sekančią savaitę mes važiuosime per upę Rio Plate pašokti Montevideo milongose, kur pagrindinai šokamas Tango Oriental, kuriam didelę įtaką padarė urugvajiečių šokis Condombe.
Pakolkas viskas,
Ivars
 
 
Ketvirtas laiškas 2009 01 20                                                      
(vertė Ramunė Drąsutienė)
 
Privet druzja,
Etot moarshrut: Maipu 444 po chetvergam, El Beso po voskresenijam, Paracultural po ponedelnikam itd. - eto obshceznakomij marshrut tango turistov, kuda iz mestnih prihodjat tango uchitelja, organizatori tango biznesa, taxitancori, ohotniki na inostranok i odinokije argentinki s blizhajshih gorodov nadejasj vstretitj bogatogo enkija ili evropejca i umatatj za bugor. Tradicionnije milongi tam zhe v drugije dni na mnogo ludshe, tak kak tuda prihodjat i mestnije milongero starci, klanovaja mafija i menjshe tango turistov. No teperj mi uvereni chto posetiv tolko eti mesta dlja turistov kartina poluchajetsja ochenj nepolnaja i odnobokaja. Eto takzhe kak suditj o realjnoj zhizni ludej v Litve possetiv s drugimi turistami neskolko samih izvestnih mest dlja inastrannih turistov. Mi s Inese tolko cherez mesjac tak po nastajashchemu nachali otkrivatj realnij tango mir Buenos Airesa in zagorodnih milong. Tut ljuboj opitnij milongero skazhet chto bistreje eto prosto ne proishodit, potomu chto mestnije umelo postroili sdesh Tango Potjomkino dlja turistov s raschotom cho oni tut v osnovnom provodjat 2-3 nedeli i takije programmi karuselej po turisticheskim milongam, kursam, shovam, tango shopam, itd. tut predlagajutsja v izobilii i v osnovnom vsje turisti i iz Latvii tozhe kljujut na predlozennije nazhivki. Nam povezlo s Rubenom, Chanom i mestnimi znakomimi portenjo, kotorije nas napravili po drugomu marshrutu.
 
O tango knigah - na ispansko ih ochenj mnogo, no perevedeno na angliiskij ne mnogo. Ja kupil knigu B.Saba i poznakomilsja i pozanimalsja s nim. On ochenj gluboko mislajshchij chelovek s glubinoj tipa Rubena, no molozhe i govorit normalno po angliiski. Iz ego pokolenija tut v tope ka ucitelj konechno Rikardo Vigera i mi sami uvideli kak izumitelno on tancujet - tipa kak Chan no figuralno nastolko bogato v blizkom Milongero chto ja ne dumaju chto Nuevo imejet bolshe figur. U Vigeri vsegda vokrug staika molodih parnej i devushek - ego uchenikov. No sam on prostoj chelovek i ne emu chuzhda ljuboje vipendrivanije. Esli vstretimsja, ja smogu datj knigu B.Saba skopirovatj i okolo 10 DVD - uroki Pepito Avellenada, Gavito i drugih ucitelej tango portenjo peripisatj. Ot B.Saba ja uznal chto u Rubena v Argentine izdani 2 knigi po tango istorii na ispanskom i on sobirajetsja vstretitsja s Rubenom, potomu chto sam B.Saba seichas pishet knigu o tango iztorii, kotoraja budet perevedena i na angliskij. Eshco odna prakticheskaja vigoda chto mi uchilisj u Rubena ta, chto tut mnogo raz sprashivajut gde i u kogo mi nauchilisj tancevatj tango portenjo i kogda mi nazivajem imja Ruben Terbalca eto s uvazenijem prinimajetsja. Vsje drugije uchitelja tango iz Buenosairesa, kto poseshchal Latviju mestnim portenjo ili ne izvestni, ili vizivajet udevlenije cho oni ucat (Chana nemnozhko tut znajut kak tango-korejca, no tolko v centre goroda). Da, s Rubenom nam zdorovo povezlo poluchitj ego na mesjac i sravnitelno nedorogo.
Escjo mi pobivali na Canyangue milongu, kotoruju tu mestnije tancujut davolno chasto i v drugih milongah.
Poka vsjo - nado idti spaqtj :-)
Ivars
 
Sveiki, draugai,
Maršrutas - Maipu 444 ketvirtadieniais, El Beso sekmadieniais, Paracultural pirmadieniais ir t.t. - tai tango turistams žinomas maršrutas, kur ateina vietiniai tango mokytojai, tango biznio organizatoriai, užsieniečių merginų medžiotojai ir vienišos argentinietės iš aplinkinių miestų, besitikinčios „pakabinti“ turtingą jankį ar europietį ir sprukti „už kalvos“. Tradicinės milongos ten pat, tik kitomis dienomis, žymiai geresnės, nes ateina ir vietiniai seni milongerai, klaninė mafija ir mažiau tango turistų. Dabar mes įsitikinę, kad apsilankius tik šiose turistinėse vietose, vaizdas susidaromas nepilnas ir vienpusiškas. Tai panašiai kaip spręsti apie žmonių gyvenimą Lietuvoje su turistų grupe apsilankius keletoje turistams skirtų reprezentacinių vietų. Mes su Inese tik po mėnesio pradėjome iš esmės atrasti realų Buenos Airių tango pasaulį užmiesčio milongose. Čia kiekvienas patyręs milongero pasakys, kad greičiau to padaryti paprasčiausiai nepavyksta, nes vietiniai sumaniai pastatė Tango Potiomkiną turistams, apskaičiavę, kad  paprastai jie čia praleidžia 2-3 savaites, ir tokių programų – turistinių milongų, kursų, šou, tango parduotuvių ir t.t. karuselė – siūloma daugybė, ir beveik visi turistai iš Latvijos taip pat, „kimba“ ant šio jauko. Mums pavyko su Rubenu, Čanu ir vietiniais pažįstamais portenjo, nukreipusiais mus kita kryptimi.
 
Apie tango knygas – ispanų kalba jų labai daug, bet vertimų į anglų kalbą nedaug. Aš pirkau B.Saba knygą, susipažinau ir bendravau su juo. Jis – labai gilaus mąstymo, Rubeno tipo žmogus, tik jaunesnis ir normaliai kalba angliškai. Iš jo kartos mokytojų čia viršūnėje aišku Rikardo Vigera, ir mes patys pamatėme, kaip jis įspūdingai šoka – kaip Čanas, bet figūrų prasme toks turtingas artimam milonguero stiliuje, kad nemanau Nuevo turi daugiau figūrų. Aplink Vigerą visada yra pulkas jaunų vaikinų ir merginų – jo mokinių. Bet pats jis paprastas žmogus , be „išsidirbinėjimų“. Jei susitiksime, galėsiu duoti nusikopijuoti B.Saba knygą ir apie 10 DVD su Pepito Avellenada, Gavito ir kitų tango portenjo mokytojų pamokomis. Iš B.Saba sužinojau, kad Argentinoje išleistos 2 knygos apie tango istoriją ispanų kalba, ir jis ruošiasi susitikti su Rubenu, nes pats B.Saba šiuo metu rašo knygą apie tango istoriją, kuri bus išversta į anglų kalbą.
Dar viena mūsų mokymosi pas Rubeną nauda yra ta, kad čia dažnai klausia kur ir pas ką mes mokėmės šokti tango portenjo, ir kai pasakome Rubeno Terbalca vardą, į tai pažiūrima su pagarba.
Visi kiti Latvijoje lankęsi tango mokytojai iš Buenos Airių, vietiniams portenjo arba nežinomi, arba sukelia nuostabą, kad jie moko (Čaną čia truputį žino) kaip tango korėjietį, bet tik miesto centre). Taip, su Rubenu mums labai pavyko, gaunant jį mėnesiui ir palyginus nebrangiai.
Dar buvome  Canyangue milongoje, ką vietiniai šoka pakankamai dažnai ir kitose milongose.
Kol kas viskas – reikia eiti miegoti :-)
 
Ivars
 
 
Penktas laiškas 2009 01 25

V princepe mi seichas tut prishli k ponimaniju, chto u tango obshcin i tancorov estj stepeni rosta. Snachalo - detstvo, kogda nuzhni igrushki, figurki i vsjakoje drugije pokazushki. Potom podrostkovij vozrast s vosstavanijem protiv ustanovlenih kanonov a v bolshinstve sluchajev da i voobshche protiv vsego i vseh, chtobi pokazatj sebja kak tango lichnostj. I tolko potom prihodit vzroslij vozrast, kogda v tance gotovi dovatj i chuvstvo partnera stanovitsja samim vazhnim. Etat vozrast so vremenem nekotorim perehodit v zrejuju mudrosj, kogda oni cherez tango razkrivajut glubokije filosovskije, psihologicheskije, duhovnije istini, ili v starcheskij marazm i stagnaciju - nu takzhe kak i v zhizni eto proishodit. Navernoje v Latvii i Litve tozhe tango obshchini tolko chto voshli vhodjatj v podrastkovij vozrast, a bolshenstvo eshcho voobshche detishi, tak chto nam nada budet imetj mnogo terpenija - im nado vremja chtobi virosti. No sdesj v Buenosairese menja mestnije mudrije milongero starci ubedili chto u nih etot process podrostanija proizhodit s ihniei molodjozhju i mi eto videli. Vchera v Sunderlande videli Naveiru i Chicho tanceval, no eto bilo tolko dlja inostrancov, vosnovnom japoncev i drugih tango detok. Mestnije milongero spokojno terpeli etogo buntarja, kotorij opjetj ne lez tancevatj na vneshnij krug, a djorgal agresivno svoju devchushku po centru. Tak chto dlja menja bilo vazhno uvidetj zdesj gde u kazhdogo tango projavlenija kakoje mesto. Shovi, igrushki, figurki tozhe nuzhni esli mi hotim chtobi tango detki rozhdalisj. Aigars Stirna mne lichno ne ochenj nravitsja potomu chto on predstavitelj nemeckaoj tango shkoli Ditriha Lange, gde on mnogo let uchilsja i eto nemeckoje ili gringo tango uzhe vsovsem drugoj filing i racionalno strukturirovannij podhod k tango kak u ljubogo, dazhe samogo skudnogo portenjo tango uchitelje sdesj v Buenosairese. Togda uzhe ludshe predlozhi svojim Nuevistam chto Aisha & Viktora http://www.aishayvictor.com.ar/ mozhet prijehatj v maje v Vilnus iz Rigi po puti v Polshu. Sam Viktor argentinec s zapadno ukrainskim proizhozhdenijem proraditelej urozhenjec Buenosairesa kak i vsje sdesj v milongah tancujet normalnoje portenjo ili milongero tango. Ego zhena Aisha ili Agnieshzka iz Polshi zhivjet teperj uzhe neskolko let v Buenosairese i ljubit tancevatj show tango. Oni ochenj gostepriimnije ljudi i u nih tut hodoshij domik gde mozhno sdesj zhitj te, kto uchilisj v ih kursah prakticheski bezplatno. Oni kak ljudi s otkritim serdcem, no milongero v osnovnom tancujet tolko Viktor emu gde to 55 let, Aizha ona gdeto 35 let, eshcjo ljubit povipendrivatsja, no tancevatj s nej mozhno neploho i v blizkom objatii. Oni uzh tochno ucili bi bolee autentichnij filing tango dlje tango detishek i podrostkov, na chom tolko i mozhno zarabotatj dengi v Vostochnoj Evrope (Viktor mozet pokazatj veshchi poglubzhe i glavnoje s nim horosho pogovoritj). Mezhtdu prochem oni oba govorjat po polski chto mozhet bitj nekotorije znajut ludshe chem anglijskij, ljubjat idti v gosti domoj, vipitj vino, nu kak bi nebudet takoj barjeri u ljudej. Oni i ne dorogo sprashivajut za kursi i showi dla Argentincev - primerno tozhe chto Aigars i Ginta Stirni. No srazu skazhu, chto sdesj v Buenos Airese oni mestnim ne uchat tango, to estj v mestnom tango rinke im trudno sebja projavitj i oni rabotajut na eksport - v osnovnom Polsha i severnaja Svedcija. Ja eto vsjo pishu potomu, chto i vashim tango detkam ludshe datj naturalnoje molochko (figurki, shviki, i tango igrushki dlja zhenshchin kotoroje Aisha prodajet) iz Buenosairesa chem geneticheski modificirovannuju pishchu iz Latvii (navernoja ne zvuchit patrioticheski, no iskrenne druzheski tolko vam), kotoraja vashih detok v ludshem sluchaje podgotovit k milongam v Germanii gde dominirujet v osnovnom kak ja eto nazivaju - nemeckaja racionalno strukturirovannaja tango terapija. Eto navernoje polezno dlja supper uporjadochennoj kulturi i mentalnosti nemcov no vrjad li dlja vashej tango obshchini.

Nu teperj opjatj na milongu :-)
Ivars
 
Penktas laiškas 2009 01 25
Bendrai paėmus, dabar čia mes suvokėme, kad tango bendruomenės ir patys šokėjai turi augimo  stadijas. Pradžioje – vaikystė, kai reikalingi žaisliukai, figūrėlės ir visokie kiti išoriniai pasirodymai. Vėliau paauglystė, kai sukylama prieš nustatytus kanonus, o daugumoje atvejų ir prieš viską ir visus, kad parodyti save kaip tango asmenybę. Ir tik po to ateina suaugusio žmogaus amžius, kai šokyje pasiruošę duoti, ir partnerio jausmai, taip kaip jis jaučiasi tampa svarbiausiu dalyku. Šis amžiaus tarpsnis laikui bėgant perauga į brandžią išmintį, kai per šokį atsiskleidžia gilios filosofinės, psichologinės, dvasinės tiesos, arba perauga į senatvinį marazmą ir stagnaciją – lygiai taip kaip tai vyksta ir gyvenime.  Turbūt taip pat ir Latvijoje, ir Lietuvoje tango bendruomenės tik ką įėjo (įeina) į paauglystės amžių, o dauguma aplamai dar vaikeliai, taip kad mums reikės turėti daug kantrybės – jiems reikia laiko, kad išaugtų. Bet čia Buenos Airėse išmintingi milongero senoliai įtikino mane, kad ir pas juos šis augimo procesas vyksta su jų jaunimu, ir mes tai matėme. Vakar Sunderlande matėm Naveiro ir šokant  Chicho, bet tai buvo tik užsieniečiams, pagrindinai japonams ir kitiems tango vaikeliams. Vietiniai milongero ramiai kentė šį drumstėją, kuris vis dėlto nelindo šokti į išorinį ratą, o agresyviai tampė savo mergužėlę rato centre. Čia man svarbu buvo pamatyti kur ir koks tango kokioje vietoje pasireiškia. Pasirodymai, žaisliukai, figūrėlės taip pat reikalingi, jeigu mes norim, kad mūsų tango vaikeliai gimtų.
(Aš parašiau, kad pas mus atvažiavo vesti seminaro Aigars ir Ginta – Arvio pastaba).
Man Aigars Stirna nelabai patinka todėl, kad jis yra vokiškos Dietrich Lange tango mokyklos atstovas, kur jis daug metų mokėsi, ir šis vokiškas arba gringo tango turi visai kitą jausmą (pajautimą) ir yra racionaliai struktūrizuotas priėjimas prie tango kaip ir pačių prasčiausių („skurdžiausių“) portenjo tango mokytojų čia Buenos Airėse. Tada geriau pasiūlyk savo nuevistams, kad Aisha ir Victor gali atvykti į Vilnių pakeliui iš Rygos į Lenkiją. Pats Victor yra argentinietis ir gimęs Buenos Airėse o jo protėviai kilę iš Vakarų Ukrainos ir kaip visi čia milongose šoka normalų portenjo arba milongero tango. Jo žmona Aisha arba Agnieška iš Lenkijos gyvena jau kelis metus Buenos Airėse ir mėgsta šokti show tango. Jie labai svetingi žmonės ir čia pas juos geras namelis kur gali gyventi tie, kurie pas juos mokėsi kursuose beveik veltui. Jie žmonės atvira širdimi. Milongero stiliumi šoka tik Victor, jam apie 55 metus o Ashai apie 35 ir ji dar mėgsta “paišsidirbinėti”, bet galima su ja šokti ir artimame apsikabinime. Jie tai jau tikrai mokytų tango vaikučius ir paauglius autentiškesnio tango pajautimo, tik tuom ir galima užsidirbti pinigus Rytų Europoje (Victor gali parodyti ir „gilesnių“ dalykų, o svarbiausia – su juo galima pasikalbėti). Tarp kitko jie abu kalba lenkiškai ir gal kas geriau žino lenkų kalbą negu anglų. Jie mėgsta eiti į svečius, išgerti vyno ir todėl nebus barjero tarp jų ir žmonių. Jie ir nebrangiai prašo už kursus ir pasirodymus čia argentiniečiams – panašiai tiek kiek Aigars ir Ginta. Bet iškart pasakysiu, kad čia Buenos Airėse jie vietinių nemoko tango, t.y. vietinėje rinkoje jiems sunku pasireikšti ir jie dirba eksportui – pagrindinai Lenkija ir Šiaurės Švedija. Aš visa tai rašau tam, kad jusų tango vaikučiams geriau duoti natūralų pienelį (figūrėles, „šviki“ ir tango žaisliukus moterims, kuriuos parduoda Aisha) iš Buenos Airių negu genetiškai modifikuotą maistą iš Latvijos (turbūt tai skamba ne patriotiškai, bet nuoširdžiai ir draugiškai tik jums), kuris geriausiu atveju paruoš jūsų vaikelius milongoms Vokietijoje, kur daugumoje dominuoja kaip aš vadinu – vokiška racionaliai struktūrizuota tango terapija.
Tai turbūt naudinga super tvarkingai kultūrai su vokišku mentalitetu, bet vargu ar tinka jūsų tango bendruomenei.
Na dabar vėl į milongą :-)
Ivars
 
Šeštas laiškas 2009 02 07
 
Ja rad chto vasha tango obshcina vizivajet interes u mnogih uchitelej. (Aš parašiau jam, kad mūsų bendruomenė pradėjo organizuoti įvairių tango mokytojų seminarus. Taip pat parašiau, kad Aigars ir Ginta visai neblogai vedė seminarą Vilniuje – Arvydo pastaba). Nu i horosho chto Aigars Stirna prepodal normalnij kurs i neprihoditsja stiditsja za zemljaka :-) Ja uzhe slishal ot liepajchan chto posle svojej 2 nedelnoj pojezdki v Buenos Aires oni s Gintoi svoje tango obuchenije vo mnogom izmenili v napravlenije portenjo salona - navernoja tozhe podrosli :-) Naschet Aishi i Viktora - po mojemu oni podhodjashchije bolshe vsego dlja privlechenija novoj tango publiki - un nih normalnij show kotorij oni tancujut dlja tango turistov i v Buenos Airese, Argentinskij pasport, obshitelnije, derut ne dorogo itp. Ja videl kak Viktor normalno tancujet milongero v milonge La Calesita s drugimi portenjami, no Aisha ljubit tancevatj i prepodnosij sebja tozhe kak na scene. V Rige na ih kursi te kto s opitom v osnovnom ne idut. V etom godu ih kurs budut organizovatj Dima i Lena v svojem klube Haienakai chto u Centralnogo rinka. Mi v Liepaje planirujem objavitj Show s nimi v muzikalnom klube Fontain i potom teh kto zainteresovalsja priglasitj na kratkij kurs dlja nachinajushchih (oni u nas budut 2 dnja). Dlja glubokogo tango oni kak uchitelja vrjad li podhodjat, tak kak oni i ne nachinali uchitj sdesj v Buenos Airese gde kazhdij smelchak-ucitelj bistro poluchajet svoju reputaciju u mestnih milongero. U nih takoj netu, tak kak oni rabotajut tolko na eksport takzhe kak i Diana del Valle  i Juan Camerlingo, kotorije v Portenjo i Bailarin i drugih milongah Buenos Airese tozhe vesma horosho tancujut show dlja turistov. No ti mozhesh otdatj ih email komuto kto hotel bi priobshchitj novichkov v vashu tango obshchinu i pustj on s nimi na prjamuju i vsjo sprosit na anglijskom, nemeckom ili polskom jazikah. No dlja teh kto s opitom v tango i hotjat tango milongero oni vrjad li udovletvorjat, no ja ne uveren chto tvoji perechislennije ucitelja, kotorije sobirajutsja k vam, budut ludshe - eto primerno plus minus tot zhe srednij urovehj po srovneniju s Rubenom Terbalkoj i temi kotorih mozhno poluchitj v i iz Buenos Airosa. Naverno tem 30 opitnim tangomanam (turi omeny mūsų bendruomenę – Arvydo pastaba) mozhno bilo bi posovetovatj ne tratitsja kazhdij mesjac na posredstvennih instruktorov a ludshe raz v god potratitsja po bolshe na odnogo granda iz starih milongero ili vidajushchihsja prepodavatelej iz Buenos Airesa kak eto delajut Rossijane iz Sankt Peterburga. Potom kogda oni sdesj v milongah Buenos Airesa nazivajut svojih uchitelej eto vizivajet uvazhenije da i tancujut oni klassno.
Tak chto Aisha i Viktor iz toj zhe kategorii uchitelej, kotorih ti perechislil i navernoje takih tozhe neploho priglashatj chtobi podderzhivatj zhiznj v tango obshchine i chemu-to u nih vsegda mozhno pouchitsja.
Nu voobshchem - oni menja poprosili o vozmoznosti na paru dnej ostanovitsja v Vilnuse, ja i pereslal tebe. Dalshe delaite kak vam vigodnee. Dlja vas oboih lichno ja ne rekomendoval bi tratitsja na ih kurs.
Nu poka i vsego nailudshego,
Ivars     
 
As džiaugiuosi, kad jūsų tango bendruomenė kelia susidomėjimą daugeliui mokytojų.
(Aš parašiau jam, kad mūsų bendruomenė pradėjo organizuoti įvairių tango mokytojų seminarus. Taip pat parašiau, kad Aigars ir Ginta visai neblogai vedė seminarą Vilniuje – Arvydo pastaba). Na ir gerai,kad Aigars Stirna dėstė normalų kursą ir netenka gėdytis dėl žemiečio :-) Aš jau girdėjau iš liepojiečių, kad po to kai Aigars su Ginta pabuvojo 2 savaites Buenos Airėse, smarkiai pakeitė savo tango mokymą portenjo salono link – turbūt taip pat ūgtelėjo :-) Dėl Aisha ir Victor‘o – mano nuomone, jie labiau tinka naujos tango publikos pritraukimui, jie turi normalų pasirodymą, kurį jie šoka turistams Buenos Airėse. Argentinietiškas pasas, mėgstantys bendrauti, „lupa“ nebrangiai ir pan. Aš mačiau kaip Victor‘as normaliai šoka molongero su kitais portenjo La Calesita milongoje, bet Aisha mėgsta šokti ir pateikti save taip pat kaip scenoje. Rygoje, tie kas su patirtimi į jų kursus beveik neina. Šiais metais jų kursus organizuos Dima ir Lena savo Haienakai klube šalia Centrinio turgaus. Mes Liepojoje planuojame pasirodymą su jais muzikiniame klube Fontain ir po to pakviesti tuos kas susidomės į trumpą pradedančiųjų kursą (jie bus pas mus 2 dienas). Gilesniam tango pažinimui jie kaip mokytojai vargu ar tinka, kadangi jie taip ir nepradėjo mokyti čia Buenos Airėse, kur kiekvienas drąsuolis-mokytojas greit įgyja savo reputaciją vietinių milongerų akyse. Jie tokios reputacijos neturi, nes dirba tik eksportui taip pat kaip Diana de Valle ir Juan Camerlingo, kurie Portenjo i Bailarin milongoje ir kitose Buenos Aires milongose visai gerai šoka pasirodymus (show) turistams. Bet tu gali atiduoti jų e-mail tam kas norėtų pritraukti naujokų į jūsų tango bendruomenę ir tegu jis su jais tiesiogiai apie viską pasiklaus angliškai, vokiškai ar lenkiškai. Bet tuos kas su patirtimi ar tuos kurie norėtų tango milongero, jie vargu ar patenkins. Bet aš nesu tikras, kad tie tavo išvardinti mokytojai, kurie ruošiasi pas atvykti bus geresni – tai maždaug plius minus tas pats vidutinis lygis gretinant su Ruben Terbalca ar kitais kuriuos gali gauti Buenos Airėse (ir iš Buenos Airių). Turbūt, tiems 30-čiai patyrusių šokėjų (jis turi omeny mūsų bendruomenę – Arvydo pastaba) būtų galima patarti neišlaidauti kiekvieną mėnesį vidutinio lygio instruktoriams, bet geriau kartą per metus išleisti daugiau vienam grandui iš senųjų milongerų tarpo ar žymiausiems dėstytojams iš Buenos Airių, taip kaip tai daro rusai iš Sankt Peterburgo. Po to kai jie čia, Buenos Airėse, „užsigyvena“ savo mokytojus kelia pagarbą, be to ir šoka jie klasiškai.
Taigi Aisha ir Victor yra tos pačios kategorijos lyginant su tais kuriuos tu išvardinai (aš esu paminėjęs jam tuos mokytojus, kurie pas mums atvyks kovo, balandžio, gegužės mėnesiais – Arvydo pastaba), ir turbūt tokius nėra blogai kviestis, kad palaikyti gyvybę tango bendruomenėje ir be to visada galima pas juos ko nors pasimokyti.
Aplamai – jie paprašė manęs ar nėra galimybės porai dienų užsukti į Vilnių, ir aš persiunčiau tau. Jums abiems aš asmeniškai nerekomenduočiau išlaidauti jų kursui.
Pakol kas viskas ir viso ko geriausio.
Ivars
 
Septintas laiškas 2009 02 16
 
Mi opjatj vernulish v Buenos Aires i vchera uzhe vzjali chastnij urok u Pocho Pizarro i ego partnershi Patricii. Oni oba legendi iz staroj gvardii milongero i urok u nih stoit 100 USD plus DVD fundamentalnij chtobi doma povtorjatj. Pervoje chto on sprosil - u kogo mi ucilisj. Kogda mi nazvali chto proshlim letom odin mesjac rabotali s Rubenom Terbalkoi on bil javno udevlen i ocenil eto s odobrenijem cho u nas horoshaja osnova. Takogo Chana Parka on neznal i drugih tozhe, kotorije u nas pobivali v Latvii tozhe neznal. To chto on pokazal bilo kak bi prodolzhenijem urokov Rubena na sledujushchej stepeni chto vo mnogom izmenilo moj tanec i takzhe Inese bila v vostorge ot raboti pervij raz v zhizni lichno s ochenj opitnoj milongeri. Segodnja vecherom budet vtoroj urok. Ondno chto ja hotel tebe napisatj - v osnovnom u menja seichas proishodit ochischenije ot plohih narabotok, kotorije ja poluchil ot tak nazivajemih posredstvennih instruktorov, dazhe ot Chana Parka, kotorij vsjotaki v nuansah uchit svoje korejskoje tango dzen a ne portenjo tango. Eto kropotlivij i dorogoj process, primerno kak u muzikantov kotorije nachali osvajivatj instrument u posredstvennih instruktorov.
Mi dolgo sdesj prislushivalis i prismatrivalisj poka vibrali Pocho Pizarro i Patriciu Verocay kak svojih uchitelej. Mi vsjali u nih vesj malih kurs - 3 chastnih zanjatija i potom Pocho nas priglasil v restoran (i nastajival plolotitj shet) chto v Argentine shitajetsja chto on hochet s nami poblizhe poznakomitsja. Mi ih vibrali i potomu chto legendarnaja Yvonne Meissner iz Holandii uzhe 15 let tomu nazad organizovala turi po Evrope dlja Rubena i Pocho, kak i potomu chto on bil uchitelem Erika Jorresena. On kak vse genii ochen prost v obshchenii i glubokij chelovek. Mi dogovorilish podderzhivatj s nim kontakt cherez Patriciu Verocay i pisatj emaili. Nadejemsja ego zapoluchitj v Latvii ili Litve tozhe no u nego vozrast takoj chto malo puteshestvujet, da jemu i nenado, tak kak mnogije dazhe izvestnije uchitelja edut k nemu v BsAs na masterklassi.
Kogda vernusj v Latviju smogu datj tebe neskolko video otlichnih uchitelej hotja eto vsjotaki ne chastnij urok, no dajot predstavlenije o realnom portenjo tango.
Poka vsjo. S nailudshimi pozhelanijami,
Ivars vmeste s Inese
 
Septintas laiškas 2009 02 16
Mes vėl sugrįžome į Buenos Aires ir vakar jau paėmėme privačią pamoką pas Pocho Pizarro ir jo partnerę Patriciją. Jie abu yra legendos iš senosios milongerų gvardijos ir pamoka pas juos kainuoja 100 USD plius gauni DVD tango pagrindų, kad kartotum namuose. Pirma ko jis paklausė – pas ką mes mokėmės. Kai mes pasakėme, kad praeitą vasarą vieną mėnesį dirbome su Rubenu Terbalca, jis buvo aiškiai nustebęs ir tai pritariamai įvertino, kadangi mes turime gerus pagrindus. Tokį Chaną Parką jis nežinojo, taip pat nežinojo ir kitų, kurie pabuvojo pas mus Latvijoje. Tai ką jis parodė buvo tarsi Rubeno pamokų pratęsimas sekančiame lygyje ir buvo tai kas daug kuo pakeitė mano šokį, ir taip pat Inese buvo sužavėta, kadangi pirmą kartą gyvenime dirbo asmeniškai su labai patyrusia milongera. Šiandien vakare bus antra pamoka. Viena ką aš tau norėja parašyti – pagrinde su manim vyksta tai, kad aš dabar „valausi“ nuo blogo įdirbio, kurį gavau iš taip vadinamų instruktorių vidutiniokų , netgi nuo Chan Park‘o, kuris visgi niuansuose moko savo korėjietišką tango dzen o ne portenjo tango. Tai kruopštus ir brangus procesas, panašiai kaip ir muzikantams, kurie pradėjo įsisavinti instrumentą pas instruktorius vidutiniokus.
Čia mes ilgai klausėmės įvairių nuomonių ir stebėjome (kaupdami informaciją) kol išsirinkome Pocho Pizarro ir Patriciją Verocay savo mokytojais. Mes paėmėm visą mažą kursą – 3 privačias pamokas, ir po to Pocho mus pakvietė į restoraną ir primygtinai siūlėsi apmokėti sąskaitą. Argentinoje tai reiškia, kad jis nori su mumis artimiau susipažinti. Mes juos pasirinkome dar ir todėl, kad legendinė Yvonne Meissner iš Olandijos jau prieš 15 metų organizavo Ruben‘o ir Pocho turne po Europą, dar ir todėl, kad jis buvo Eriko Jorreseno mokytojas. Jis kaip ir visi genijai yra paprastas bendraujant ir gilus žmogus. Mes susitarėm palaikyti kontaktą su juo per Patriciją Verocay ir rašyti E. laiškus. Tikimės jį „gauti“ Latvijoje ir Lietuvoje taip pat. Tik jo amžius toks, kad jis mažai keliauja ir to jam nereikia, kadangi daug netgi žinomų mokytojų važiuoja pas jį į Buenos Aires į „Master Class“.
Kai grįšiu į Latviją galėsiu duoti tau keletą puikių mokytojų video, nors tai nėra privati pamoka, bet duoda supratimą kas yra realus portenjo tango.
Pakol kas viskas. Su geriausiais linkėjimais,
Ivars kartu su Inese
 
 
Aštuntas laiškas (Pabaiga) 2009 02 27
 
Dobrij denj,
Eto (nashi pisma) prosto bili nashi reportazhi i razmishlenija s mesta proishestvija napisannije v osnovnom po vecheram posle milong. Seichas ja takoe ne smog bi napisatj, tak kak cherez nekotoroje vremja realnostj transformirujetsja v mifi, v kotorije hochetsja veritj. A tam gde vera v chto-to tam uzhe kak bi religioznije chuvstva i ponjatija pojavljajutsja. Naveroje potomu v tango obshchinah vne Juzhnoj Ameriki projavljajutsja pohozhije raznoglasija kak i sekti kak i v religioznoj srede a tam v Buenosairese mne tango obshchestvo napominala bolshuju katolicheskaju cerkov gde dominirujet zhivaja tradicija s bolshimi tango hramami, sluzhieljami - starimi milongero, liturgijej, ritualami, svjatimi, mestami pochitanija itp., a vera tam kak bi podstrojena pochemu ne vizivajet takih raznoglasij. V Buenos Airese mi chuvstvenno priobshchilisj k tamoshnej universalnoj tango obshchine, a ot Pocho i Patriciji poluchili kak bi tainstvo iniciacii i stali tango katolikami chto fakticheski znachit tango universalistami. Po mojemu fundamentalistom TangoZen ja bil nekotoroje vremja, kogda ja sledoval Chanu Parku kak svojemu tango uchitelju, no eto razshatal uzhe Ruben proshlim letom a v opit poluchennij v Buenosairese osnovatelno izmenil i razshiril moje mishlenije i videnije na tango-universalista esli eto tak mozhno nazvatj. Ja dumaju, chto v mojih emailah vam tozhe mozhno prosleditj kak etot process transformacii mojego ponimanija proishodil.
Bolshe ob etom pogovorim, kogda vstretimsja.
Vsego nailudshego,
Ivars
 
Aštuntas laiškas (Pabaiga) 2009 02 27
Tai (mūsų laiškai) paprasčiausiai buvo mūsų reportažai ir pamąstymai „iš įvykio vietos“ parašyti dažniausiai vakarais po milongų. Dabar taip negalėčiau parašyti, kadangi po kurio laiko realybė transformuojasi į mitus, į kuriuos norisi tikėti. O ten kur tikėjimas į kažką, ten lyg ir religiniai jausmai ir religinės sąvokos atsiranda. Turbūt todėl, ne Pietų Amerikos tango bendruomenėse atsiranda panašūs nesutarimai kaip sektose, kaip religinėje terpėje, o ten Buenos Airėse man tango bendruomenė priminė didelę katalikų bažnyčią, kur dominuoja gyva tradicija su didelėmis tango šventyklomis, jos patarnautojais – senaisiais milongero, liturgija, ritualais, šventaisiais, garbinimo vietomis ir pan. , ir tikėjimas ten tarsi pajungtas ir dera kartu, todėl neiššaukia tokių nesutarimų. Buenos Airėse mes emocionaliai pritapome prie vietinės universalios tango bendruomenės, o iš Pocho ir Patricijos gavome lyg ir iniciacijos slėpinį ir tapome tango katalikais, ką faktiškai reiškia - tapome tango universalais. Mano manymu, aš buvau fundamentalistu TangoZen kurį laiką, kai sekiau Chanu Parku kaip savo tango mokytoju, bet tą fundamentalizmą jau „išjudino“ Rubenas praeitą vasarą, o patirtis gauta Buenos Airėse iš esmės praplėtė ir pakeitė mano mąstymą ir matymą (regėjimą) į tango universalą(-istą), jei taip galima pavadinti.
Aš manau, kad ir mano elektroniniuose laiškuose jums, taip pat galima matyti kaip šis mano suvokimo transformacijos procesas vyksta. Daugiau apie tai pakalbėsim kai susitiksim.
Viso ko geriausio,
 
Ivars
Programming by alan.lt
Copyright © 2008-2012 Arvis & Vilniaus tango bendruomenė.